![]() |
Τα μεγάλα brands και οι εταιρίες τροφίμων κάνουν διάφορες επιλογές όταν έρχεται η ώρα να επιλέξουν τη συσκευασία τροφίμων που θα επιλέξουν να χρησιμοποιούν. Ορισμένα υλικά είναι καλύτερα από άλλα σε διαφορετικές συνθήκες ή ταιριάζουν σε διαφορετικά είδη προϊόντων διατροφής, και τα περισσότερα από αυτά έχουν μερικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Επίσης το κόστος είναι συχνά ένας παράγοντας που καθορίζει τις αποφάσεις τους.
Αλλά γνωρίζατε ότι εάν ζητήσουμε από τους καταναλωτές να μας δώσουν τη γνώμη τους, το χαρτί και το χαρτόνι είναι το πιο προτιμώμενο υλικό όταν πρόκειται για τη συσκευασία τροφίμων;
Μπισκότα, γλυκά, αρτοσκευάσματα, σοκολάτα, μούσλι και παρασκευασμένα γεύματα, για να αναφέρουμε μερικά είναι τα είδη που μπορούν να έχουν χάρτινη συσκευασία. Αυτή η στάση ισχύει και για τις τρεις χώρες στη μελέτη καταναλωτών μας – το Ηνωμένο Βασίλειο, την Κίνα και τη Γερμανία.
Ιδιαίτερα στη Γερμανία η χάρτινη συσκευασία ήρθε πρώτη στις προτιμήσεις. Οι Γερμανοί καταναλωτές θέλουν άλλα υλικά (εκτός του χαρτιού)μόνο για τη συσκευασία παγωτού (προτιμάται το πλαστικό) και το κρέας, τα ψάρια και τα πουλερικά (προτιμάται το πλαστικό ή συρρικνωμένο περιτύλιγμα).
Με το χαρτί και το χαρτόνι να είναι ανακυκλώσιμο και συχνά στοιβαγμένο και ελαφρύ, δεν είναι περίεργο γιατί οι καταναλωτές το προτιμούν ως υλικό συσκευασίας τροφίμων. Παρέχει επίσης ευελιξία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορα είδη συσκευασιών, δίνοντας αίσθηση premium ή οικολογική εμφάνιση.
Οι στάσεις των καταναλωτών, ωστόσο, διαφέρουν κάπως μεταξύ των τριών χωρών. Οι συμπεριφορές και τα θέλω των Κινέζων καταναλωτών φαίνεται να είναι πιο ανομοιογενείς. Πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν άλλο υλικό για τη συσκευασία τροφίμων. Η έρευνα επίσης έδειξε ότι αντιλήψεις είναι πιο παρόμοιες στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία σε σύγκριση με την Κίνα.
Ποια συμπεράσματα μπορούμε να αντλήσουμε από αυτή την έρευνα; Παρά το ότι υπάρχουν ορισμένες πολιτισμικές διαφορές, το χαρτί και τα χαρτόνια έχουν σαφή οφέλη ως υλικό συσκευασίας τροφίμων και αυτό έχει επηρεάσει την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών. Προτιμούν το χαρτί ως βασικό υλικό συσκευασίας τροφίμων. Όπου φυσικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί.